نوشته شده توسط : مجید

معاون سازمان ملی استاندارد گفت: آخرین مصوبه شورای‌عالی استاندارد حاکی از توقف تولید خودروی پراید است و هیچ تغییری در این مصوبه ایجاد نشده است.

گسترش‌نیوز: مرندی مقدم درباره اظهارات معاون فروش سایپا مبنی بر اینکه برای کاهش نرخ لازم باشد تولید پراید از سر گرفته می‌شود، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد مجری مصوبات شورای‌عالی استاندارد است و وظیفه اجرای مصوبات را بر عهده دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد افزود: بر این اساس آخرین مصوبه این شورا، توقف تولید خودروی پراید است و هیچ تغییری در این مصوبه ایجاد نشده است.

وی گفت: اگر شورای ملی استاندارد به از سرگیری تولید پراید رای دهد استاندارد طبق قانون با آن عمل خواهد کرد.

گفتنی است، صبح امروز معاون فروش خودروسازی سایپا گفت: در روز‌های اخیر پیشنهاد‌هایی به سایپا برای عرضه دوباره خودرو پراید به منظور تنظیم بازار ارائه شده است و برای کاهش قیمت‌های بازار اگر لازم باشد فروش پراید را از سر می‌گیریم.

منبع: میزان



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای دستفروشان ساماندهی شده در بازار‌های سیار از امروز آغاز شد.

گسترش‌نیوز: مسعود رضوی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، گفت: طرح توزیع بسته‌های کمک معیشتی برای جایگاه داران بازار‌های سیار که فعالیت آنها به دلیل خطر شیوع بیماری کرونا موقتا تعطیل شده از امروز آغاز شد.

 او افزود: این بسته‌های کمک معیشتی شامل کالا‌های اساسی خانوار، حبوبات، ماسک و دستکش یکبار مصرف بوده که توسط شهرداری مشهد تهیه و تدارک شده و به آدرس پستی هر یک از واجدین دریافت این بسته‌ها تحویل می‌شود.

منبع: بوبینا



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

​شاخص کل بورس در پایان معاملات هفته با رشد منفی ۲ هزار و ۸۸۴ واحدی همراه شد و به ۹۷۷ هزار واحد سقوط کرد.

 گسترش نیوز: شاخص بورس تهران امروز با کاهش ۲ هزار و ۸۸۴ واحدی عدد ۹۷۷ هزار و ۶۸۶ واحد را نمایش داد و آخر هفته را قرمز به پایان رساند.

bors70.jpg

شاخص هم وزن نیز همانند شاخص کل منفی بود و با ۲ هزار ۳۳۰ واحد رشد منفی عدد ۳۰۸ هزار و ۴۵ را نشان داد.

به گزارش گسترش نیوز ارزش معاملات نیز ۱۳۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان شد.

در معاملات امروز نمادهای "شتزان"، "کگل" و "پارسان" به ترتیب با ۱۳۵۵، ۱۲۵۲ و ۸۵۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "فارس"، "رمپنا" و "وغدیر" بیشترین تاثیر منفی بر بورس را ثبت کردند.

پربیننده‌ترین نمادهای بورسی نیز وبملت، فولاد و غگل بودند.

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

هرچند وزیر اقتصاد پیشنهاد کرده افراد غیر مشمول سهام عدالت از فرصت ETFهای دولتی استفاده کنند، اما مشخص است که این پیشنهاد قابل مقایسه با فرصت سهام عدالت نیست.

 
محرومان غیر مشمول سهام عدالت منتظر اقدام دولت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در روزهای اخیر موضوع آزاد سازی سهام عدالت بحث داغ مردم تبدیل شده است. هم اکنون ارزش هر برگ یک میلیون تومانی سهام عدالت ارزشی بینی 12 تا 13 میلیون تومان پیدا کرده است و این فرصت می‌تواند برخی از مشکلات معیشتی و اقتصادی مردمی که در چالش کرونا و رکود قرار گرفته‌اند را بر طرف کند.

یکی از نکات منفی در آزاد سازی سهام عدالت موضوع عدم تعیین تکلیف میلیونها نفری است که نتوانسته اند از ظرفیت سهام عدالت بهره مند شوند.

گفتنی است، در حال حاضر حدود 60 میلیون نفر حمایت معیشتی و 78 میلیون نفر نیز یارانه نقدی دریافت می کنند. این درحالی است که دریافت کنندگان سهام عدالت به مراتب کمتر از این اعداد خواهد بود. همین امروز روشهای شناسایی مشمولان دریافت کمکهای حمایتی دولت با نقدهای جدی رو به رو است اما حدود 13 سال قبل از روشهای نا مشخص برای تعیین وضعیت سهام عدالت و توزیع آن در بین مردم سراسر کشور استفاده شد.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مرغ برخی برای اضافه شدن مشمولان جدید در صف دریافت سهام عدالت یک پا دارد. 

آنها معتقدند به لحاظ قانونی امکانی برای اضافه کردن افراد جدید برای دریافت سهام عدالت وجود ندارد.

اخیراً تعدادی از نمایندگان مجلس به غیر عادلانه بودن روش کنونی توزیع سهام عدالت اعتراض کرده  و از دولت خواسته بودند که برای تعیین تکلیف افراد محرومی که به هر دلیل در صف دریافت سهام نیستند اقدامی انجام دهد.

نکته جالب توجه اینکه حتی نایب رئیس مجلس قانون گذاری کشور نیز همین موضوع را از دولت مطالبه کرده است.

حالا محرومان غیر مشمول منتظر اقدام دولت هستند تا قبل آزاد سازی نهایی سهام عدالت کمی وضعیت غیر منصفانه توزیع سهام عدالت اصلاح شود.

گفتنی است،  اخیراً اقتصاد پیشنهاد کرده افراد غیر مشمول سهام عدالت از فرصت ETFهای دولتی استفاده کنند، اما مشخص است که ظرفیت  این پیشنهاد قابل مقایسه با فرصت سهام عدالت نیست.

 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

رئیس شورای رقابت گفت: ما هیچ توافقی با ستاد تنظیم بازار نداشته ایم و اگر قیمت های جدید بدون هماهنگی با شورای رقابت اعلام شود غیر قانونی است.

به گزارش مشرق، رضا شیوا با بیان اینکه در سال 97 براساس ماده 3 ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی "هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شوراهای مختلف قرار گرفته است منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار شد"، اظهار داشت: به‌موجب این ماده هر تشکیلاتی نه‌تنها شورای رقابت که در بخش قیمت‌گذاری کالا فعالیت می‌کرد، باید دستورالعمل‌ها را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند اما این مصوبه به هیچ عنوان به‌معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نبود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه پیش از این ابلاغیه، شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری را به ستاد تنظیم بازار ارسال نمی‌کرد، گفت: قانون‌گذار براساس ماده 58 اصل 44 به ما گفته بود باید دستورالعمل قیمت‌گذاری را به‌صورت مستقل اعلام کند تا براساس آن چارچوب قیمت‌ها تعیین شود اما بعد از ابلاغیه ماده 3 مصوبه سران قوا در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، دستورالعمل تنظیم قیمت باید برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال می‌شد.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به این پرسش که ؛ "بعد از ابلاغیه شورای عالی هماهنگی اقتصادی شما دستورالعمل قیمت‌گذاری خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کردید یا خیر؟" اظهار داشت: بله، ما ارسال کردیم ولی وزیر وقت صنعت از این ابلاغیه برداشت اشتباهی کرد و این تصور به‌وجود آمد که قیمت‌گذاری از شوراها، نهادها و ارگان‌هایی که قیمت‌گذاری می‌کردند گرفته شده است. در حالی که براساس قانون، شورای رقابت مکلف به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری کالاهای انحصاری است.

 وی با بیان اینکه البته ما در آن مقطع به دیوان عدالت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری شکایت کردیم و در نهایت تأیید شد که باید شورای رقابت براساس قانون در کالاهای انحصاری ورود پیدا کرده و دستورالعمل قیمت گذاری آنها را تهیه کند، گفت: در طول چند هفته اخیر به ما اعلام شده که دستور العمل قیمت گذاری خودرو را به ستاد تنظیم بازار ارائه کنیم، ما نیز دستورالعمل خود را به این ستاد ارائه کرده و در جلسات مختلف نظرات خود را اعلام کردیم.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در دو هفته اخیر ما هیچ جلسه ای با ستاد تنظیم بازار نداشته ایم، افزود: باید ستاد تنظیم بازار دستورالعمل قیمت گذاری شورای رقابت را بررسی و اگر ایرادی داشت به ما اعلام کند تا اصلاحات لازم را انجام دهیم. اما متأسفانه خبری از این موضوع نیست و حتی شنیده شده ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت خودرو به توافق رسیده، در حالی که این کار قانونی نیست.

به گفته شیوا، روش قیمت گذاری ما در بخش  خودرو براساس سقف قیمتی است به نحوی که مطابق نرخ تورم بخشی برای هر خودرو در مدت معین  به اضافه قیمت پایه و لحاظ کردن دو متغییر بهره وری و کیفیت دستور العمل قیمت گذاری خودرو تعیین می شود.

 وی با اعلام اینکه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت معتقد به لحاظ کردن هزینه تمام شده  برای قیمت گذاری خودرو هستند، تصریح کرد: به اعتقاد ما بخشی از این هزینه های تمام شده خودرو مرتبط با هزینه هایی غیر از کار تولیدی است به همین دلیل این هزینه ها مورد قبول ما نیست.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه طی روزهای اخیر اخبار مختلفی مبنی بر تعیین قیمتهای جدید خودرو شنیده می شود، گفت: ما هیچ توافقی با ستاد تنظیم بازار نداشته ایم و اگر قیمت های جدید بدون هماهنگی با شورای رقابت اعلام شود غیر قانونی است.

منبع: تسنیم


:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تا کنون ۲۷ هزار میلیارد تومان برای مجموعه اقداماتی که این ستاد در جریان کرونا انجام داده، اختصاص داده شده است.

 
اختصاص 27 هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی در زمان شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم توزیع یک میلیون بسته غذایی میان آسیب دیدگان ناشی از کرونا اظهار کرد: ستاد اجرایی در جریان شیوع کرونا در کشور توانست برخی از داروهایی که به صورت وارداتی تامین میشد را تولید کند و همچنین تجهیزات مختلف مورد نیاز را نیز در کشور تولید کند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت خود را در کنار مردم شروع کرد گفت: این ستاد در تامین و توزیع دارو، تجهیزات از قبیل (ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و‌...) تولیدات خوبی داشته است و با تولید انبوه ماسک، نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کرده است.

مخبر تصریح کرد: بزرگترین کاری که انجام شده است ایجاد شغل برای آسیب‌دیدگان ناشی از کروناست که در قالب 60 هزار طرح زود بازده، 180 هزار شغل تا پایان سال در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در جریان ایجاد شغل 6 هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: 500 میلیارد تومان برای بنگاه های کوچکی که در جریان کرونا دچار مشکلات شدند اختصاص داده‌ایم و همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: 8 هزار و 500 میلیارد تومان بصورت کمک بلاعوض و سرمایه‌گذاری در جریان شیوع کرونا برای کمک به بنگاه ها اختصاص داده شده است.

مخبر گفت: با بانک‌های "پارسیان" و "کارآفرین"  همکاری‌هایی صورت گرفته است که بانک کارآفرین 3 هزار میلیارد تومان و بانک پارسیان 15 هزار میلیارد تومان وام با نرخ 18 درصد در خدمت بنگاه‌ها قرار خواهند داد.

رئیس ستاداجرایی فرمان حضرت امام گفت: ستاد اجرایی در تولید کیت‌های تشخیص کرونا نیز کارهای موثری انجام داده است و همچنین درمان‌هایی را به روش پلاسما درمانی و سلول درمانی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه 4030 خدماتی را به مردم ارائه کردیم و از آغاز به کار این سامانه بیش از 2 هزار پزشک و پیراپزشک جهادگر به صورت 24 ساعته در سامانه 4030 مشغول به فعالیت بوده‌اند.

مخبر با بیان اینکه کاروان‌های سلامت را به استان های قم، گیلان و مازندران اعزام کردیم، اظهار کرد: در جریان شیوع کرونا معابر شهری توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بصورت روزانه ضد عفونی می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور روزانه 400 هزار عدد بود، افزود: ستاد اجرایی در حال حاضر ظرفیت تولید 4 میلیون ماسک در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهیه و توزیع تجهیزات مشکل نداریم، گفت: برای شناسایی ویروس کرونا نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است و در حال حاضر یک تیم دانشمند در کشور در حال کشف و تولید واکسن کرونا هستند؛ در این زمینه شانس ما در مقایسه با سایر کشورها برابر است و امیدواریم که این کار در ایران نهایی شود چرا که تحقق این امر برای کشور افتخاری بزرگ خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود:  بسته های غذایی که امروز اهدا خواهد شد شامل برنج، مرغ، ماکارونی، حبوبات و دیگر اقلام مورد نیاز است که ارزش ریالی آن 320 هزار تومان است و در مجموع با بسته های بهداشتی 350 میلیارد تومان برای این بخش سرمایه‌گذاری شده است.
وی در ادامه گفت: توزیع بسته‌های غذایی زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در تمامی استان‌ها صورت می‌گیرد.

مخبر با اشاره به وجود قرارگاه‌هایی در سراسر کشور که توزیع اقلام بهداشتی و غذایی را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: بیش از 1500 میلیارد تومان بلاعوض در جریان کرونا در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در جریان جلسه‌ای که با سردار سلامی در سپاه داشتیم و با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر کمک مومنانه، ستاد اجرایی تقبل کرد یک میلیون بسته مواد غذایی و یک میلیون بسته اقلام بهداشتی را در سراسر کشور توزیع کند.

وی با بیان اینکه توزیع این بسته‌های غذایی و بهداشتی با محوریت ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: قرارگاه‌هایی در تمامی استان‌ها شکل گرفت که بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و نهادهای دیگر در زمینه توزیع همراهی لازم  را در سراسر کشور عهده دار هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: یکصد هزار دست لباس، کیف، کفش و مانتو نیز در سراسر کشور به ذی نفعان اهدا خواهد شد.

وی گفت: در جریان توزیع این بسته های بهداشتی و غذایی 5000 گروه جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، فعالین اجتماعی؛ سمن ها و غیره در کنار نمایندگان ولی فقیه در سراسر استان‌ها همکاری می‌نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

پس از سه هفته نزولی، با اجرایی شدن توافق کاهش تولید از روز جمعه، نرخ نفت در هفته پایانی آوریل با رشد ۲۸٫۱ درصدی مواجه شد.

گسترش نیوز: تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا، نرخ نفت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۶۰ درصد افت کرده است.

با این حال در هفته‌ پایانی آوریل، پس از سه هفته نزولی، نفت برنت رشد ۲۸٫۱ درصدی را به‌ثبت رساند.

درحالی‌که هر بشکه نفت خام برنت، در نخستین روز از معاملات هفتگی با نرخ ۲۰٫۶۳ دلار معامله می‌شد، در معاملات روز جمعه به ۲۶٫۴۴ دلار رسید.

رشد نرخ نفت در حالی رخ داده است که از روز جمعه (یکم ماه می) اجرای توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس آغاز شد.

بر اساس این توافق قرار است تمام کشورهای تولیدکننده نفت از جمله امریکا، در مجموع و روزانه ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند تا تعادل در بازار ایجاد شود.

همزمان با اجرایی شدن این توافق، فعالیت‌های اقتصادی در برخی از کشورها در حال بازگشایی هستند. انتظار می‌رود، با برداشته شدن محدودیت‌ها و قرنطینه تقاضا برای نفت افزایش یابد.

با این حال، برخی تحلیلگران بر این باورند که این میزان از کاهش برای افت چشمگیر تقاضا کافی نیست و تنها نقش مسکنی موقت را خواهد داشت.

در عین حال، پایبندی امضاکنندگان به توافق کاهش تولید، چالش دیگری است که در بازار نفت وجود دارد.

نشریه اکونومیست اخیرا در گزارشی با بررسی فرازوفرودها و روند نرخ نفت طی ۱۶۰ سال گذشته، به این موضوع اشاره کرده است که پیش‌بینی آینده طلای سیاه امکان‌پذیر نیست.

بررسی این تاریخچه نشان می‌دهد که نوسانات کوتاه‌مدت پس از شوک‌ها و سقوط‌های نفتی وجود خواهد داشت، اما پیش‌بینی روند بلندمدت غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

منبع: تجارت نیوز



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: دولت پنج هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری مصوب کرده اما تاکنون مبلغی تخصیص پیدا نکرده است.

گسترش نیوز: مسعود بابایی در این خصوص، اظهارکرد: بطورکلی در ماده هفت قانون بیمه بیکاری به صراحت مشخص شده برای شرایط عادی بر اساس سابقه بیمه پردازی که فرد دارد می‌تواند طبق جدول هفت این قانون از مقرری بیمه بیکاری استفاده کند.

وی اظهارکرد: شرایطی که در اثر شیوع کرونا در کشور حادث شده شرایط غیر مترقبه است و به نوعی از تبصره (۲) ماده (۲) قانون بیمه بیکاری برای افرادی که در اثر بیماری کرونا بیکار شده‌اند مقرری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سرجمع ۷۹۷ هزار نفر در سامانه‌ای که بدین منظور طراحی شده بود ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶۷ هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شده‌اند.

وی افزود: این روند غیر معمول وغیر طبیعی بود چرا که در پایان هر سال بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری در کشور ثبت می‌شد.

بابایی بیان کرد: در شرایط غیر مترقبه جدول ماده هفت قانون بیمه بیکاری ملاک عمل قرار نمی‌گیرد بسته به اینکه چه زمانی شرایط مساعد می‌شود.

وی ادامه داد: از ۲۳ فروردین ماه امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد بجزء تهران در سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور کسب و کارهای کم خطر و حتی با ریسک متوسط شروع به کار کنند که مبنا می‌شود برای بازگشت به کار افرادی که بواسطه شیوع کرونا بیکار شده‌اند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آغاز به کار مشاغل و کسب و کارهای کم ریسک در استان تهران نیز از ۳۰ فروردین ماه امسال مصوب شد.

وی افزود: برای این دو بخش از کار مبنا درحال‌حاضر پایان فروردین ماه است.

بابایی بیان کرد: همچنین برای سایر مشاغل که‌های ریسک و پر خطر هستند و ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز شروع فعالیت این نوع کسب و کارها را تایید نکرده قرار بر اینکه کمیته‌ای متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی در خصوص مقرری بیمه بیکاری افرادی که دراردیبهشت ماه بیکارند تصمیم گیری کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا برای بیمه بیکاری کارگران آسیب دیده از کرونا اعتبار تخصیص یافته یا خیر، گفت: بطورکلی از اواسط اسفند ماه سال گذشته پیش‌بینی می‌شد در اثر شیوع کرونا ۷۵۰ هزار نفر از نیروی کار کشور بیکارشوند از اینرو پیگیرهای لازم برای تخصیص اعتباراتی مازاد بر اعتبار سه درصد صندوق بیمه بیکاری انجام شد.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پنج هزار میلیارد تومان منابع بطور مشخص برای مقرری بیمه بیکاری از سوی دولت مصوب شده اما رقمی هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

وی اظهارکرد: اعتبار مدنظر باید از سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ به مشمولان مقرری بیمه بیکاری پرداخت شود.

بابایی در ادامه، یادآورشد: رانندگان درون و برون شهری چنانچه بیمه رانندگان را داشته باشند این افراد از شمول قانون بیمه بیکاری مستتثنی هستند.

منبع: تسنیم



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

سخنگوی دولت در واکنش به طرح اخیر آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: این پیام روشن را به آمریکا و بقیه انتقال دادیم که این اتفاق واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت.

 
ربیعی به تسنیم خبر داد: ارسال پیام جدید ایران به آمریکا و اروپا درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

علی ربیعی سخنگوی دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، درخصوص طرح مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران گفت: من فکر می‌کنم که روز به روز که جلوتر می‌رویم چه در عرصه سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست خارجی با عدم تعادل و عدم نظم فکری و رفتاری آمریکا روبه‌رو می‌شویم و این خصوصیات حاکمان کاخ سفید بیشتر نمایان می‌شود.

وی با بیان این مطلب که آمریکا باید بداند که دنیا و معاهدات بین‌المللی اسباب بازی آنها نیست، افزود: دنیا را انگار به بازی گرفتند، یک روز می‌گویند "از برجام خارج می‌شویم"، و روز دیگر برای خود طرحی درست می‌کنند و می‌گویند "ما به‌عنوان عضو حقوقی اولیه برجام حاضریم این اعمال نفوذ را انجام دهیم."، باید در پاسخ به آنها بگوییم که "شما اشتباه می‌کنید، سایر کشورها بازیچه دست شما نیستند و به تعهدات بین‌المللی پایبند هستند."

* تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران برای هیچ‌یک از اعضای برجام نباید پذیرفته‌شده باشد

سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعاً این موضوع نه‌تنها برای ما بلکه برای هیچ یک از کشورهای عضو برجام نباید پذیرفته‌شده باشد، ما تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را نشانه دیگری از زورگویی رژیم آمریکا نسبت به قوانین و سوءاستفاده یکجانبه از معاهدات بین‌المللی می‌دانیم.

ربیعی گفت:‌ آمریکا روشی قلدرمآبانه را پیش گرفته است اما عرصه بین‌الملل نمی‌تواند جای این گونه زورگویی‌ها باشد. ما فکر می‌کنیم کشورهای عضو برجام و اعضای شورای دائم امنیت قطعاً با این قانون‌گریزی آمریکا مخالفت خواهند کرد.

* بر اساس رایزنی‌هایی که با اعضای برجام داشتیم مطمئن هستیم که آنها این روش آمریکا را نخواهند پذیرفت

وی درخصوص واکنش ایران در صورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی با فشارهای آمریکا اظهار داشت: ما به رایزنی خودمان با دوستانمان و همچنین سایر اعضای برجام ادامه خواهیم داد. بر اساس رایزنی‌هایی که با آنها داریم مطلع هستیم که این روش آمریکا را نمی‌پسندند و نخواهند پذیرفت. تعداد زیادی از اعضای برجام و شورای امنیت این دیدگاه آمریکا را قبول ندارند.

به‌گفته سخنگوی دولت، آمریکا بدون اینکه  به تعهدات خود پایبند باشد، نمی‌تواند از حقوق مندرج در برجام و قطعنامه 2231 که هدف این قطعنامه نیز حفظ برجام بوده است استفاده کند.

ربیعی گفت:  آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند از مفاد برجام استفاده کند. اگر آنها به تعهدات خود برگردند و تحریم‌ها را بردارند می‌توانند در قالب برجام به‌عنوان یک عضو اظهار نظر کنند، در غیر این صورت ادعای آنها هیچ وجاهت بین‌المللی و حقوقی ندارد.

وی با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای شکست پروژه آمریکا خاطرنشان کرد: ما هم قطعاً با کار دیپلماسی که تاکنون دنبال کردیم و از طریق مذاکره با کشورها دنبال می‌کنیم از به نتیجه رسیدن اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها جلوگیری خواهیم کرد و مطمئن هستیم که در شرایط فعلی دنیا که نیاز به صلح و آرامش دارد آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

 
اعضای شورای امنیت و برجام به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه‌تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. تمدید تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سخت جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت
 
 

ربیعی تأکید کرد: اعضای شورای امنیت و برجام به‌خوبی می‌دانند که این اتفاق (تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران) پیامدهای وخیمی نه‌تنها برای برجام بلکه فراتر از آن، برای امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت. اگر آمریکا اصرار بر فشار خود داشته باشد و اگر هدف آمریکا محقق شود پیامدهای وخیمی برای ثبات و امنیت منطقه به‌وجود خواهد آمد.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: اولین آثار اقدام اخیر آمریکا در عرصه بین‌الملل این خواهد بود که دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، چون عملاً هیچ توافق بین‌المللی اعتبار نخواهد داشت. ما فکر می‌کنیم این پیام روشن را به آمریکا و بقیه انتقال دادیم که تمدید تسلیحاتی ایران مغایر با توافق‌های قبلی است و واکنش سختی از طرف جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت. ما مطمئن هستیم که آمریکا به این هدف خود نخواهد رسید.

به گزارش تسنیم، اخیراً نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به‌عنوان بخشی از یک برنامه پیچیده برای افزایش فشار بر ایران، طرحی دارد که بر اساس آن ایالات متحده به‌عنوان یک عضو اولیه و امضاکننده برجام، بتواند‌ تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل را تمدید یا مکانیزم ماشه را برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل، فعال کند.

بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، تحریم تسلیحاتی ایران در مهر ماه سال 99 منقضی خواهد شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مجید

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد خرید و فروش وکالتی سهام عدالت غیرقانونی و فاقد وجاهت است و سهام تخصیص یافته به مشمولین بر اساس موازین قانونی بازارسرمایه صرفاً در بازار بورس مورد معامله قرار خواهد گرفت.

 
خرید و فروش وکالتی سهام عدالت غیرقانونی و فاقد وجاهت است

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و موافقت ایشان با درخواست ریاست محترم جمهوری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی با همکاری و مشارکت سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر نهادها در بازار سرمایه، اقدام به فراهم نمودن تمهیدات و اقدامات عملی لازم برای تحقق این امر نموده است تا با توجه به موارد سه گانه مورد تاکید معظم له شرایط بهرمندی هرچه سریعتر مردم از منافع و مدیریت سهام مذکور فراهم گردد.

در همین ارتباط احتمال می رود برخی از افراد در اقصی نقاط کشور اقدام به خرید وکالتی سهام عدالت مشمولین نمایند که ضرورت دارد موارد زیر رعایت شود:

1. سهام تخصیص یافته به مشمولین بر اساس موازین قانونی بازارسرمایه صرفا در بازار بورس مورد معامله قرار خواهد گرفت.

2. در مرحله تکمیلی فرایند آزاد سازی ، سهام مربوط به نام سهامداران به ثبت خواهد رسید و هیچگونه وکالت و انتقال به غیر تا ثبت نهایی سهام به نام این افراد از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعتبار نخواهد داشت .

3. برگه های سهام عدالت قبلی مربوط به عضویت فاقد هرگونه ارزش و اعتبارمی باشد و در صورت مفقودی برگه عضویت هیچ لزومی به دراختیار داشتن برگه عضویت سهام عدالت نیست .در حال حاضر سهامداران سهام عدالت صرفاً از طریق مراجعه به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir از وضعیت عضویت و سهامداری خود مطلع شوند.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()